Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Tonåringar ...arrrgghhh......

Av fru-mamma-bonusmamma - 18 januari 2011 15:44

Ja, vad ska man säga.....vår tonåring ( 1) är snart 14 år. Och dödligt tröttsam.....han är min bonusson. Vi har alltid varit tajta och det har alltid funkat.

Tills nu.......

Han skolkar och ljuger .....vi gör överenskommelser som han ofta bryter och det gör hela familjesituationen så jobbig.

Nu säger jag inte att han är värre än någon annan tonåring men jag tror att det kan kännas extra jobbigt när det inte är ett barn jag fött som säger att det hatar mig eller att jag inte ska lägga mig i.

För trots allt så är vi familj, han har en mamma men här är det jag som innehar den rollen...kan knappast börja göra skillnad på barn och barn i huset. Känns onaturligt att bara tänka tanken.

Hittills är det faktiskt jag som har varit mest engagerad i honom. Inte för att på något sätt nedvärdera hans bio föräldrar men jag har varit mammaledig och sen jobbar jag natt vilket gör att barnen o jag "kör racet". Helt ok för mig....herregud jag älskar ju honom och vill att han skall bli en bra, självsäker och stolt vuxen så smånigom.

Jag vet att många kör med "nehej, det är hans barn och jag ska inte behöva offra min tid eller mina pengar på dem. Vissa vill inte hämta eller lämna barnen eller sätter sig själva först.

Det tycker inte jag .....

JAG har VALT min man och med i paketet fanns två goa ungar. MITT VAL. Så jag resonerar som så att precis som att mina egna barn går före mig så gör mina bonusungar det också!

Sen ska det självklart inte gå till ytterligheter men det får det å andra sidan inte göra med mina bio barn heller. Då blir det inga trevliga människor som man har fostrat.

Min och min mans tid kommer när barnen blir lite äldre.....man tar sig den fritid man hinner med just nu och för varje år så blir den tiden  lite längre och längre.

Dock kan jag bli gråtfärdig emellanåt och känna det som att han hatar mig och kan ärligt talat känna lite ångest när måndagen kommer och han ska stanna en vecka!

Det är väl det som är skillnaden kanske....mina har inget annat val än att älska mig men han har ju det......

Ja...det blir ju bättre har jag hört :)

Solen har ju i all fall visat sig i en 5 min idag så än finns det hopp...

Ha det bäst....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fru-mamma-bonusmamma - 18 februari 2011 08:08

Alltså...finns det ngt bättre än handväskor? Det finns ngn som passar alla ! Förr hade jag en uppsjö av väskor...köpte en i månaden, en för alla tillfällen och outfits :) Idag då jag är flerarnsmamma och har fullt upp så har parken krympt. Näst...

Av fru-mamma-bonusmamma - 25 januari 2011 11:32

Allvar.....hur fan tänker man.....man går ut med sina namn samt barnensnamn + bilder på alla....och sen blir man ovän med föredetta frun eller mannen och tar det via bloggen. Som man vet att barnen läser o deras kompisar ??????   Jag tar fullkoml...

Av fru-mamma-bonusmamma - 13 januari 2011 15:11

Ja då sitter man här igen ...tråkigt nog. Samma visa varje år...jag lär mig aldrig. Det kvittar om jag julhandlat ngn månad i förväg, ändå "råkar" jag göra av med alldeles för mycket pengar i december. Så nu lever man snålt. Lätt när man har fyra bar...

Av fru-mamma-bonusmamma - 9 januari 2011 13:57

Ja nu har julen åkt ut! Men som vanligt så lär jag hitta en tomtefan någonstans snart ändå. Ibland undrar jag om jag är blind....! Så nu vill jag ha vår. Tänkte faktisk plantera mina egna penseer i år så det är hög tid att så dem nu. Kanske skulle ...

Av fru-mamma-bonusmamma - 8 januari 2011 18:58

Nu har jag skapat en blogg...äntligen ...eller ? Har inte en susning om ifall detta är något för mig men jag testar ett tag. Jag är en snart 34 årig kvinna. Gift med (för det mesta) världens bästa man och tillsammans har vi 4 barn. Två hade han innan...

Presentation

Sådärja.....har funderat länge på att prova på det där med att blogga. Så nu kör vi.....det kommer nog att vara mest om mitt dagliga liv o livets alla möjliga o omöjliga situationer :) därför är jag anonym för att skydda våra barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

fru-mamma-bonusmamma


Ovido - Quiz & Flashcards